maafkan aku?

Di hening malam yg sepi ni tetibe teringat kan seorang sahabat...
bukan. ni bukan segment menjiwang.huhu.
teringat akan seseorg..
yg ku gelar teman..

terlampau byk salah aku pada kau, ye, kau ! *ni bkn marah taw*
ni bukan dr emosi... tp dari hati..
tulus datangnya dari hati..
agar kau tahu, agar kau paham.

maafkan aku sbb pergi tanpa kata,
maafkan aku sbb tak sempat menjadi sahabat terbaik buat kau,
maafkan aku sbb tak membawa kau ke jalan yg benar,
maafkan aku sbb mungkin kerana aku, telah byk dosa yg kau dapat,
maafkan aku kerana lambat tersedar,
maafkan aku sbb terlampau byk berkasar,
maafkan aku sbb terlampau byk mnyakiti hati kau,
maafkan aku atas jenaka ku yg kau tak boleh terima,
maafkan aku atas segala salah silap ku,
maafkan aku kerana telah byk membuang masa kau dgn prkara sia2,
maafkan aku...maafkan aku...maafkan aku...
terlampau byk salah aku pada kau,
sesungguhnya terlampau byk utk aku senaraikn semua..

aku perlu pergi,
utk mencari diri yg hilang...entah ke mana..
aku perlukan kekuatan..aku perlukan masa..
tak, aku tak pergi jauh dari kau..
apatah lg memutuskan hubungan persaudaraan Islam kita..
aku cuma mahu mencari sesuatu yg lebih bermakna, yg aku abaikan selama ini..
kasih sayang Tuhan..yg selalu aku lupa..
walaupun Dia sesungguhnya tidak pernah melupakan hamba-Nya walau sedetik..
diri ini terlampau hina utk dimiliki sesiapa..
bekalan akhirat aku masih kosong..
maafkan aku..

mungkin kau tgh berbahagia disana, aku tumpang gembira :')
aku sentiasa mendoakan yg terbaik buat kau..
semoga kejayaan milikmu, sahabat..
semoga Allah permudah segala urusan mu..
semoga kau sentiasa berada didalam rahmat dan kasih sayang-Nya..
terima kasih kerana mengajar aku erti hidup
terima kasih kerana menjadi teman yg baik
terima kasih !
bukan, salah itu bukan pada kau, tp pada diri aku yg hina ini
airmata ini bkn tanda kesal, tp tanda syukur aku pernah kenal dgnmu..
amin ya rabbal a'lamin..

"Tidak sempurnalah iman seseorang (kamu), sehingga dia mencintai saudaranya sesama Muslim, sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri"
Hadith Bukhari & Muslim