Islam itu tinggi



muhasabah
utk diri yg slalu leka
dan lupa

jgn kau jadi hamba lain, selain drpd hamba Allah
Islam bukan sekadar agama
tetapi Islam adalah cara hidup
ya, Islam is the way of life
dr kita bangun tidur sehingga lah kita tidur kembali
Allah sudah gariskan segalanya

betapa indahnya Islam
kita adalah duta-duta Islam
sedarlah sayang...

Daripada Abu Hurairah r.a : Allah berfirman ;

"Aku sesuaikn dugaan hambaKu kepadaKU,
dan Aku bersama dgnnya..
ketika dia ingat kepadaKu...
jika dia mengingatiKu dalam hatinya,
akan Ku ingat dia dalam hati KU..
dan jika dia mengingati Aku di khalayak ramai,
akan Ku ingati dia di khalayak ramai yg lebih baik..

dan jika dia mendekati Aku sejengkal,
akan Aku dekatinya sehasta...
dah jika dia mendekati Aku sehasta,
akan Aku dekatinya sedepa...
dan jika dia datang kepadaKu berjalan,
akan Aku dtg kepadanya berlari.."

Hadith Riwayat Tarmidzi

semoga kita dijauhkan dr penyakit 'Wahhan'
= yang terlalu cintakan dunia dan takutkan mati..
Ameen..